Veelgestelde vragen

    Wij krijgen vaak vragen over bestellingen of over technische problemen. Hier ziet u een aantal veelgestelde vragen en de antwoorden daarop.

     
    Waarom is het zo leuk winkelen bij Hackerstore?

    Hackerstore onderscheidt zich van andere webshops door een aantal niet onbelangrijke zaken:

    - Hoog opgeleid personeel. Ook al reageren wij niet altijd heel snel op mails (op werkdagen wel altijd binnen een dag), wij kunnen u altijd helpen met problemen van technische aard: zowel op het gebied van elektronica, software (programmeren) van Arduino's en Raspberry Pi's in C/C++, Python, C# en het aansturen van sensoren en actuatoren. Alleen voor klanten van Hackerstore!

    - Geen ongewenste reclame, geen nieuwsbrieven of andere mails. Wij hebben sinds onze oprichting in 2004 nog nooit een reclame-mail naar iemand verstuurd. U ontvangt van ons geen enkel bericht (behalve een bevestiging van uw bestelling en de verzendbevestiging), zelfs geen mails om ons van feedback te voorzien of een review te doen.

    - Nette klachten- en garantie-afhandeling: alle elektronica wordt door ons persoonlijk steekproefsgewijs getest, dus u krijgt altijd een werkend product. Mocht er toch een defect (fabrieksfout) optreden dan repareren wij dit zelf zodat u snel weer verder kunt. Als wij een defect onderdeel toch naar de fabrikant moeten terugsturen voor reparatie/garantie dan krijgt u van ons eerst een nieuw onderdeel toegestuurd zodat u verder kunt (het kan nl. 30 of meer dagen duren voordat de fabrikant met een oplossing komt, daar hoeft u dus niet op te wachten).

     
    De Hackerstore Arduino wordt niet herkend onder Windows/Mac, hoe los ik dat op?

    Probeer eens de CH3-drivers te installeren:
    Drivers Windows
    Drivers Linux
    Drivers Mac.
    Nieuwe Mac-drivers: zie hier.

    Windows drivers CP2102-programmers:
    Cp2102 Windows.

    Mac OSX drivers CP2102-programmers:
    Cp2102 mac (oude drivers).
    Nieuwste CH3-drivers voor Mac. Mac OSX Sierra compatible

     
    Wat is de levertijd van artikel X?

    De levertijd is 1 tot 2 werkdagen indien het artikel (en het aantal dat u bestelt) op voorraad is. Van artikelen die niet op voorraad zijn kan de levertijd oplopen tot 15 werkdagen.

     
    Ik kan niet zelf programmeren, kunt u dat voor mij doen?

    Nee, die service bieden wij niet. Wij leveren de hardware en ondersteunen u bij technische problemen. Ook bij programmeerproblemen, maar wij zijn geen opleidingsinstituut. Om te leren programmeren kunt u beginnen met een goed boek, of uw vragen stellen op een forum (Stackoverflow bijvoorbeeld).

     
    Ik krijg een compilerfoutmelding in mijn software, kunt u mij helpen?

    We kunnen het proberen, stuur dan wel een detailbeschrijving van uw hardware-opstelling en de hele broncode inclusief library's naar ons op! Wij kunnen u niet helpen met de melding "hij doet het niet".
    Overigens kunnen wij u niet leren te programmeren, dat moet u zelf doen.

     
    Ik moet 10-15 dagen wachten omdat 1 onderdeel niet leverbaar is. Kunt u de rest niet alvast versturen?

    Dat kan helaas niet. Wij verrichten geen deelleveringen. U heeft nu de volgende mogelijkheden:
    - 10 tot 15 werkdagen wachten tot uw complete bestelling wordt geleverd.
    of
    - even een mailtje sturen naar info@hackerstore.nl met het verzoek om het onderdeel dat niet op voorraad is uit uw bestelopdracht te verwijderen (u krijgt dan uw bestelling snel geleverd en het geld voor het verwijderde artikel retour).
    of
    - De hele bestelling annuleren (even een mailtje sturen), u krijgt uw geld terug. En vervolgens iets bestellen (nieuwe bestelling plaatsen) dat wel op voorraad is.

     
    Wat is Grove?

    Grove is verzameling modules die klaar zijn voor gebruik. Net zoals bij Lego heb je bij Grove bouwstenen om elektronica-projecten in elkaar te zetten.
    Het doel van Grove was om zonder een breadboard sneller elektronica te leren, maar nu blijkt dat Grove ook geschikt is voor de meer gevorderde hacker omdat het aansluiten makkelijker gaat, er minder vaak iets misgaat (aansluitingen zitten altijd goed vast) en sneller aansluitingen gewisseld kunnen worden waardoor prototyping (ontwikkelen, testen van projecten) met minder fouten gepaard gaat.
    Grove-modules passen gewoon op een Arduino of Raspberry of ander platform, maar ze zijn extra handig bij speciale Grove-Arduino-boards die Grove-aansluitmogelijkheden hebben.

    Voor meer info: zie de Engelstalige pagina over Grove of bekijk de PDF.

     
    Ik heb niet de benodigde basiskennis, ik weet bijv. niet wat de wet van Ohm is. Kunt u mij daarmee op weg helpen?

    Nee, dat zien wij helaas niet als onze taak. Wij willen u graag helpen met een specifiek technisch (programmeer- of elektronica-) probleem dat u heeft maar wij zijn geen opleidingsinstituut.
    Voor echte basiskennis over programmeren of elektronica-basiskennis adviseren wij u een boek te lezen.
    Voor overige problemen helpen wij u zelf of wij verwijzen u door naar een forum of website waar u de benodigde technische kennis kunt halen.

     
    Ik wil de bestelling komen ophalen want ik heb hem snel nodig, kan dat?

    Nee, dat kan bij ons helaas niet. Wij zijn alleen een webshop en het is voor ons te onpraktisch om afspraken te maken voor het ophalen van bestellingen.

     
    Verstuurt u ook naar het buitenland?

    Op dit moment versturen wij alleen naar België en Nederland.

     
    Ik ben pas begonnen met Arduino, waar vind ik instructies om snel van start te kunnen gaan met leuke experimenten?

    Wij hebben een aantal "Instructables" verzameld die werken met Arduino in combinatie met standaard-onderdelen.
    Zie hier:
    Arduino-POCs

     
    Kan mijn btw-nummer op de factuur?

    U kunt een apart factuuradres opgeven in de winkelwagen. Hierbij kunt u desgewenst ook uw btw-nummer invullen.
    U krijgt altijd een factuur met btw-specificatie. Bij ons betaald u altijd btw, wij leveren als webshop eigenlijk alleen aan particulieren. Als u btw wilt terugvorderen dient u dat bij uw eigen belastingdienst te doen. Neem contact op met de belastingdienst in uw eigen land voor meer info.

     
    Kan ik een apart factuuradres opgeven?

    Op dit moment kan dat door in de winkelwagen (vlak voordat u afrekent) uw factuuradres in te vullen. De gegevens zoals u die invult worden precies zo getoond op uw factuur. Op deze manier kunt u bijv. ook uw btw-nummer op de factuur laten zien.

     
    Kan ik korting krijgen?

    Nee, de prijzen op onze site zijn minimumprijzen.

     
    Kan ik op rekening betalen?

    U kunt vooraf betalen via iDEAL, PayPal (ook met credit card) en via uw eigen bank. U kunt niet op rekening bestellen.

     
    Kan ik vooraf een factuur ontvangen?

    Dan kan helaas niet. U krijgt uw (elektronische) factuur via een automatische e-mail toegestuurd op het moment dat uw bestelling wordt verstuurd.

     
    Garantie claimen

    Mocht een artikel onverhoopt problemen geven door een fabrieksfout dan kunt u binnen 6 maanden garantie claimen en wordt uw artikel kosteloos gerepareerd of vervangen.

    Werkwijze:
    Neem eerst contact op met ons zodat wij weten dat er een garantie-retour aan komt.
    Stuur dan het defecte artikel retour vergezelt met een briefje waar u het
    bestelnummer (nummer dat begint met 12) op heeft geschreven. De verzendkosten zijn voor uw rekening.
    Mocht het artikel inderdaad door een fabrieksfout defect geraakt zijn dan heeft u recht op garantie. Wij willen altijd het artikel retour zien omdat we moeten beoordelen of het daadwerkelijk een fabrieksfout is en niet bijv. een defect dat op is getreden door onjuist handelen (bijv. door het aan te raken in een niet-anti-statische omgeving).

     
    Waarom zijn de verzendkosten voor België zo hoog?

    Omdat de kosten voor ons ook hoog zijn. Helaas worden pakketten binnen België niet altijd netjes bezorgd, raken kwijt of komen retour naar ons. De kosten om pakketten meerdere malen naar u te versturen, om verloren zendingen te vergoeden en administratiekosten voor claims die wij indienen bij PostNL en afhandelen zijn door ons verrekend in de "verzend"-kosten. We zorgen er immer voor dat uw bestelling altijd bij u aankomt, hoe dan ook.

     
    Ik wil achteraf nog iets veranderen aan mijn bestelling, kan dat?

    Soms kan dat wel, maar alleen als u een artikel wilt verwijderen uit uw bestelling. U kunt wel altijd een bestelling geheel annuleren door een mail te sturen naar info@hackerstore.nl.
    Helaas kan het wel voorkomen dat uw bestelling al verstuurd is voordat uw wijziging bij ons is doorgekomen.

     
    Kan ik bestellen op rekening?

    Bedrijven en scholen kunnen bij ons op rekening bestellen. Hier gelden additionele voorwaarden voor. Neem even contact met ons op via e-mail als u op rekening wilt kunnen bestellen.