Veelgestelde vragen
Wij krijgen vaak vragen over bestellingen of over technische problemen. Hier ziet u een aantal veelgestelde vragen
en de antwoorden daarop.
Waarom is het zo leuk winkelen bij Hackerstore?
Hackerstore onderscheidt zich van andere webshops door een aantal niet onbelangrijke zaken:
- Hoog opgeleid personeel. Ook al reageren wij niet altijd heel snel op mails (op werkdagen wel altijd binnen een dag), wij kunnen u altijd helpen met problemen van technische aard: zowel op het gebied van elektronica, software (programmeren) van Arduino's en Raspberry Pi's in C/C++, Python, C# en het aansturen van sensoren en actuatoren. Alleen voor klanten van Hackerstore!
- Geen ongewenste reclame, geen nieuwsbrieven of andere mails. Wij hebben sinds onze oprichting in 2004 nog nooit een reclame-mail naar iemand verstuurd. U ontvangt van ons geen enkel bericht (behalve een bevestiging van uw bestelling en de verzendbevestiging), zelfs geen mails om ons van feedback te voorzien of een review te doen.
- Nette klachten- en garantie-afhandeling: alle elektronica wordt door ons persoonlijk steekproefsgewijs getest, dus u krijgt altijd een werkend product. Mocht er toch een defect (fabrieksfout) optreden dan repareren wij dit zelf zodat u snel weer verder kunt. Als wij een defect onderdeel toch naar de fabrikant moeten terugsturen voor reparatie/garantie dan krijgt u van ons eerst een nieuw onderdeel toegestuurd zodat u verder kunt (het kan nl. 30 of meer dagen duren voordat de fabrikant met een oplossing komt, daar hoeft u dus niet op te wachten).
Wat is de levertijd van artikel X?
De levertijd is 1 tot 2 werkdagen indien het artikel (en het aantal dat u bestelt) op voorraad is. Van artikelen die niet op voorraad zijn kan de levertijd oplopen tot 15 werkdagen.
Ik kan niet zelf programmeren, kunt u dat voor mij doen?
Nee, die service bieden wij niet. Wij leveren de hardware en ondersteunen u bij technische problemen. Ook bij programmeerproblemen, maar wij zijn geen opleidingsinstituut. Om te leren programmeren kunt u beginnen met een goed boek, of uw vragen stellen op een forum (Stackoverflow bijvoorbeeld).
Ik moet 10-15 dagen wachten omdat 1 onderdeel niet leverbaar is. Kunt u de rest niet alvast versturen?
Dat kan helaas niet. Wij verrichten geen deelleveringen. U heeft nu de volgende mogelijkheden:
- 10 tot 15 werkdagen wachten tot uw complete bestelling wordt geleverd.
of
- even een mailtje sturen naar info@hackerstore.nl met het verzoek om het onderdeel dat niet op voorraad is uit uw bestelopdracht te verwijderen (u krijgt dan uw bestelling snel geleverd en het geld voor het verwijderde artikel retour).
of
- De hele bestelling annuleren (even een mailtje sturen), u krijgt uw geld terug. En vervolgens iets bestellen (nieuwe bestelling plaatsen) dat wel op voorraad is.
Wat is Grove?
Grove is verzameling modules die klaar zijn voor gebruik. Net zoals bij Lego heb je bij Grove bouwstenen om elektronica-projecten in elkaar te zetten.
Het doel van Grove was om zonder een breadboard sneller elektronica te leren, maar nu blijkt dat Grove ook geschikt is voor de meer gevorderde hacker omdat het aansluiten makkelijker gaat, er minder vaak iets misgaat (aansluitingen zitten altijd goed vast) en sneller aansluitingen gewisseld kunnen worden waardoor prototyping (ontwikkelen, testen van projecten) met minder fouten gepaard gaat.
Grove-modules passen gewoon op een Arduino of Raspberry of ander platform, maar ze zijn extra handig bij speciale Grove-Arduino-boards die Grove-aansluitmogelijkheden hebben.
Voor meer info: zie de Engelstalige pagina over Grove of bekijk de PDF.
Kan mijn btw-nummer op de factuur?
U kunt een apart factuuradres opgeven in de winkelwagen. Hierbij kunt u desgewenst ook uw btw-nummer invullen.
U krijgt altijd een factuur met btw-specificatie. Bij ons betaald u altijd btw, wij leveren als webshop eigenlijk alleen aan particulieren. Als u btw wilt terugvorderen dient u dat bij uw eigen belastingdienst te doen. Neem contact op met de belastingdienst in uw eigen land voor meer info.
Kan ik een apart factuuradres opgeven?
Op dit moment kan dat door in de winkelwagen (vlak voordat u afrekent) uw factuuradres in te vullen. De gegevens zoals u die invult worden precies zo getoond op uw factuur. Op deze manier kunt u bijv. ook uw btw-nummer op de factuur laten zien.
Kan ik op rekening betalen?
U kunt vooraf betalen via iDEAL, PayPal (ook met credit card) en via uw eigen bank. U kunt niet op rekening bestellen.
Kan ik vooraf een factuur ontvangen?
Dan kan helaas niet. U krijgt uw (elektronische) factuur via een automatische e-mail toegestuurd op het moment dat uw bestelling wordt verstuurd.
Garantie claimen
Mocht een artikel onverhoopt problemen geven door een fabrieksfout dan kunt u binnen 6 maanden garantie claimen en wordt uw artikel kosteloos gerepareerd of vervangen.
Werkwijze:
Neem eerst contact op met ons zodat wij weten dat er een garantie-retour aan komt.
Stuur dan het defecte artikel retour vergezelt met een briefje waar u het
bestelnummer (nummer dat begint met 12) op heeft geschreven. De verzendkosten zijn voor uw rekening.
Mocht het artikel inderdaad door een fabrieksfout defect geraakt zijn dan heeft u recht op garantie. Wij willen altijd het artikel retour zien omdat we moeten beoordelen of het daadwerkelijk een fabrieksfout is en niet bijv. een defect dat op is getreden door onjuist handelen (bijv. door het aan te raken in een niet-anti-statische omgeving).
Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
Voor 16.00 uur besteld = diezelfde dag verstuurd. In Nederland wordt het dan vaak de dag erna geleverd. Meestal met PostNL. Naar België duurt het langer. Bestellingen naar België worden via DHL verstuurd en bij u thuis afgeleverd door BPost. Afhankelijk van uw specifieke woonplaats kunnen wij voor een andere vervoerder kiezen.
Ik wil achteraf nog iets veranderen aan mijn bestelling, kan dat?
Soms kan dat wel, maar alleen als u een artikel wilt verwijderen uit uw bestelling. U kunt wel altijd een bestelling geheel annuleren door een mail te sturen naar info@hackerstore.nl.
Helaas kan het wel voorkomen dat uw bestelling al verstuurd is voordat uw wijziging bij ons is doorgekomen.
Kan ik bestellen op rekening?
Bedrijven en scholen kunnen in bepaalde gevallen bij ons op rekening bestellen. Hier gelden additionele voorwaarden voor. Neem even contact met ons op via e-mail als u op rekening wilt kunnen bestellen.